Influencers και υποκειμενική αξία: Έχουν κάτι να μας διδάξουν

2023-03-20

Άρθρο του Lipton Matthews για το Mises Institute

 Το 2022, οι επενδύσεις στην οικονομία του δημιουργού ανήλθαν σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο όρος δημιουργός αναφέρεται σε άτομα που παράγουν αξία από πνευματική παραγωγή ή καλλιτεχνικό έργο. Ωστόσο, έχει αναδυθεί μια νέα μορφή δημιουργού, γνωστή ως "influencer". Οι influencers είναι διαδικτυακές προσωπικότητες που, μέσω του χαρίσματός τους, καλλιεργούν μια πιστή βάση θαυμαστών. Λόγω της εμβέλειάς τους, οι εμπορικές επωνυμίες χρησιμοποιούν τους influencers για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Το influencer marketing έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα επικερδές εγχείρημα και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι ο κλάδος θα ανέλθει σε 16,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Οι εμπορικές μάρκες δαπανούν τεράστια ποσά για να επωφεληθούν από την εμβέλεια των μεγαλοδιασημοτήτων που επηρεάζουν εκατομμύρια ανθρώπους να αγοράσουν τα προϊόντα τους. Ο σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Κριστιάνο Ρονάλντο κερδίζει 2.397.000 εκατομμύρια δολάρια ανά ανάρτηση στο Instagram και η δόξα των αμερικανών influencers Κιμ Καρντάσιαν εισπράττει 1.689.000 εκατομμύρια δολάρια ανά ανάρτηση.

Η επιχείρηση influencing είναι τόσο επικερδής που αρκετοί νέοι το σκέφτονται σοβαρά ως μελλοντικό επάγγελμα. Το 2021, μια έρευνα της YouGov ανέφερε ότι περισσότεροι νέοι φιλοδοξούν να γίνουν επαγγελματίες influencers παρά γιατροί ή δικηγόροι. Δυστυχώς, πολλοί αντιλαμβάνονται αυτή την εξέλιξη ως ανησυχητική τάση, επειδή θεωρούν την άσκηση επιρροής ως άμυαλο αστείο. Ορισμένες προσωπικότητες όντως διακινούν ανούσια αστεία, αλλά η ικανότητά τους να εμπνέουν και να παρακινούν τους οπαδούς τους εδραιώνει την αξιοπιστία τους ως influencers.

Το σχετικό σημείο είναι ότι οι influencers δημιουργούν αξία ενισχύοντας την ευημερία των οπαδών τους. Οι αρνητές κατηγορούν τις Καρντάσιανς ότι προωθούν την ευτελή ψυχαγωγία- ωστόσο, το έργο τους έχει κριθεί χρήσιμο από την αγορά. Αν οι Kardashians δεν δημιουργούσαν αξία για τους θεατές και τα εμπορικά σήματα, τότε θα είχαν περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας εδώ και χρόνια.

Η επιτυχία των influencers είναι η καλύτερη ενίσχυση της υποκειμενικής θεωρίας της αξίας. Άνθρωποι όπως οι Kardashians και ο MrBeast είναι δημοφιλείς μόνο και μόνο επειδή ανταμείφθηκαν από την αγορά για την ανταπόκρισή τους στις υποκειμενικές απαιτήσεις των καταναλωτών. Οι influencers καταδεικνύουν επίσης την αντι-ελιτίστικη φύση των αγορών, καθώς οι περισσότεροι influencers αποκτούν κύρος ανταποκρινόμενοι στις προτιμήσεις των απλών ανθρώπων.

Περαιτέρω, η σκέψη ότι το influencing είναι μια αθέμιτη επιλογή καριέρας είναι λανθασμένη. Η επιρροή, όπως και άλλα επαγγέλματα, απαιτεί χρόνια σκληρής δουλειάς και αυτοανάπτυξης. Αστέρες όπως ο MrBeast και ο Logan Paul δεν έγιναν εκατομμυριούχοι από τη μια μέρα στην άλλη. Αρκετά συχνά, οι επιτυχημένοι influencers ξεκίνησαν το ταξίδι τους ως έφηβοι και πέρασαν χρόνια για να τελειοποιήσουν τις δεξιότητές τους. Πολλοί χρειάστηκε να κατακτήσουν την τέχνη της επεξεργασίας βίντεο, του γραφιστικού σχεδιασμού και της δημόσιας ομιλίας πριν ξεκινήσουν επιτυχημένες πλατφόρμες.

Οι επικριτές πιστεύουν ότι οι influencers δεν εργάζονται σκληρά επειδή η δουλειά τους φαίνεται διασκεδαστική, αλλά όταν επενδύουν ώρες στη δημιουργία βίντεο, στο μοντάζ και στον προγραμματισμό μελλοντικών έργων στερούνται τον ελεύθερο χρόνο. Άλλοι υποστηρίζουν ότι το να είσαι influencer δεν είναι σωματικά ή γνωστικά απαιτητικό- ως εκ τούτου, οι influencers δεν αξίζουν να κερδίζουν εκατομμύρια, αλλά αυτοί οι επικριτές χάνουν το νόημα. Οι influencers διαθέτουν επιχειρηματική διορατικότητα, γι' αυτό και πολλοί είτε ανταποκρίνονται σε νέες απαιτήσεις είτε δημιουργούν νέες αγορές. Οι άνθρωποι αποκτούν ευημερία επιδιώκοντας κοινωνικά και οικονομικά χρήσιμα έργα, οπότε η δουλειά κάποιου ως υδραυλικού είναι σημαντική, αλλά θα μπορούσε να είναι πιο επικερδές για έναν υδραυλικό να καταγράψει τις χειρότερες εμπειρίες του και να μετατρέψει τη δουλειά του σε ριάλιτι σόου.

Αν κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν να ακολουθήσουν σημαντικές αλλά μη κερδοφόρες καριέρες, αυτό είναι δική τους επιλογή και θα πρέπει να σέβονται τους influencers που επιλέγουν μια άλλη επιλογή. Οι influencers κάνουν αυτό που αγαπούν με έντονο πάθος και πολλοί από αυτούς επιδεικνύουν απαράμιλλη εργασιακή ηθική. Ο MrBeast περιέγραψε τη δική του εργασιακή ηθική ως "τρελή" σε μια συνέντευξη με τον Lex Fridman:

Υπάρχουν μερικές νύχτες που δεν θέλω να κοιμηθώ, και για οποιονδήποτε λόγο, νιώθω την ανάγκη να περάσω όλη τη νύχτα. . . Και όταν είμαι πραγματικά σε κατάσταση grind, θα περάσουν επτά ή οκτώ μέρες χωρίς σταματημό, και μετά θα συνειδητοποιήσω, "Ω, χρειάζομαι λίγο χρόνο αναπλήρωσης", και τότε θα πάω... να απολαύσω μια σεζόν anime.

Επίσης, οι influencers μας διδάσκουν πολλά σχετικά με τη διαπραγμάτευση και τη νομισματοποίηση των εμπορικών σημάτων. Οι επιτυχημένοι influencers επενδύουν σε μάνατζερ που τους βοηθούν να επεκταθούν και να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα για τους καταναλωτές. Ο MrBeast μπορεί να προσφέρει απλόχερα δώρα στο κοινό του χάρη σε στρατηγικές συνεργασίες με διαφημιστές που κατανοούν την εμβέλειά του. Ομοίως, ο Jeffree Star μετέτρεψε την επιρροή ομορφιάς σε επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων και η Addison Rae αξιοποίησε τις ικανότητές της στο χορό για να χτίσει μια αυτοκρατορία.

Όσοι απορρίπτουν την επιχείρηση influencing θα αποτύχουν να αξιοποιήσουν τις προσοδοφόρες ευκαιρίες. Αν και δεν θα αποκαλύψω τις λεπτομέρειες, ο συγγραφέας αυτός χτίζει μια νεοφυή επιχείρηση και βρίσκεται σε πορεία για να συγκεντρώσει επιπλέον 100.000 δολάρια. Το influencing είναι η επιχείρηση του μέλλοντος και δεν πρέπει να διστάσουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που προσφέρει αυτό το νέο παράδειγμα.


Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε