Η Μεγάλη Αφύπνιση - Μια εναλλακτική Μεγάλη Επανεκκίνηση

2022-02-19

Υπάρχει μια εναλλακτική Μεγάλη Επανεκκίνηση που μπορεί να οδηγήσει τον κόσμο στους ίδιους στόχους-προορισμούς, αλλά χωρίς τις δυστοπικές επιπτώσεις και τις ελλείψεις της στον περιβαλλοντισμό.

Άρθρο του Richard Bonugli για το Austrian Economics Center

 Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) ανακοίνωσε κατά την έναρξη της κρίσης COVID-19 την έναρξη της μεγάλης ατζέντας επανεκκίνησης  . Ενώ η Ατζέντα στοχεύει σε πολύ ευγενείς στόχους, όπως οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (ΣΒΑ), η Ατζέντα αποτυγχάνει να εκπληρώσει πολλούς από αυτούς τους ΣΒΑ του ΟΗΕ και δημιουργεί σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνία, στις δημοκρατίες, στις ελευθερίες , στην οικονομική ανάπτυξη και στο γενικότερο επίπεδο της ανθρώπινης ευτυχίας και ικανοποίησης.

Το παρόν άρθρο διερευνά αυτές τις δυσμενείς επιπτώσεις και προσφέρει μια εναλλακτική προσέγγιση που βασίζεται στη χρήση των αρχών της Αυστριακής Σχολής Οικονομικών. Αυτή η εναλλακτική προσέγγιση στοχεύει στους ίδιους ευγενείς στόχους της Ατζέντας, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει τις σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις της Ατζέντας της Μεγάλης Επανεκκίνησης . Μπορούμε να αναφερθούμε σε αυτή την εναλλακτική προσέγγιση ως το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης.

Τι είναι το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ -  - Μεγάλη Επανεκκίνηση ;

Το WEF είναι ένας διεθνής οργανισμός, που ιδρύθηκε το 1971 ως μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας. Από την ιστοσελίδα του: "Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εμπλέκει τους σημαντικότερους πολιτικούς, επιχειρηματικούς, πολιτιστικούς και άλλους ηγέτες της κοινωνίας για να μοιραστούν τις παγκόσμιες, περιφερειακές και βιομηχανικές ατζέντες".

Το WEF ανέπτυξε μια ατζέντα γνωστή ως Μεγάλη Επανεκκίνηση . Αυτή η μεγάλη ατζέντα επανεκκίνησης περιλαμβάνει ένα εκτεταμένο σύνολο έργων, πρωτοβουλιών και προγραμμάτων, όπως φαίνεται από τον τροχό της μεγάλης ατζέντας επανεκκίνησης  του WEF, που απεικονίζεται παρακάτω. Σημειώστε το εκτεταμένο εύρος γύρω από ολόκληρο τον τροχό.

Σημειώστε ότι οι εσωτερικοί στόχοι είναι: Η αξιοποίηση της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, ο επανασχεδιασμός των κοινωνικών συμβάσεων, των δεξιοτήτων και των θέσεων εργασίας, η αποκατάσταση της υγείας του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων και η αναζωογόνηση της παγκόσμιας συνεργασίας.




"Ευκαιρία" Έναρξη της Μεγάλης Ατζέντας Επανεκκίνησης

Το WEF δήλωσε ότι εκμεταλλεύτηκε την "ευκαιρία" της κρίσης COVID-19 για να δρομολογήσει το Great Reset Agenda. Ένα άρθρο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο του WEF με τίτλο "Η ανάκαμψη του COVID-19 μπορεί να αποτελέσει το εμβόλιο για την κλιματική αλλαγή" συνδέει έντονα το COVID-19 και την κλιματική αλλαγή - "Υπάρχουν σαφείς συνδέσεις μεταξύ του COVID-19 και της κλιματικής κρίσης" - και τονίζει τα οφέλη της κρίσης του COVID-19 για τον "περιορισμό" δισεκατομμυρίων ανθρώπων στα σπίτια τους, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα/αερίων του θερμοκηπίου. Το άρθρο τονίζει πώς η κρίση COVID-19 προώθησε τις πολιτικές για την κλιματική αλλαγή.

Επιπλέον, το Πράσινο Ταμείο του ΟΗΕ για το Κλίμα έγραψε:

"Ενώ το COVID-19 προκαλεί ανείπωτη δυστυχία, η διεθνής αντίδραση σε αυτή την πρωτοφανή κρίση υγείας στη σύγχρονη εποχή προσφέρει μια ευκαιρία να κατευθυνθούν τα οικονομικά προς την ενίσχυση της δράσης για το κλίμα. Το GCF θα συνεχίσει να πραγματοποιεί κρίσιμες επενδύσεις στη διαχείριση των υδάτινων πόρων που είναι ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή, στις εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης, στη γεωργία και στα μέσα διαβίωσης - όλα αυτά είναι απαραίτητα για την καταστολή και την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ομοίως, θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την καταλυτική προώθηση των πράσινων επενδύσεων με στόχο την επανεκκίνηση των οικονομιών σε τροχιά χαμηλών εκπομπών και ανθεκτικότητας στο κλίμα."

Κυβερνητικό ενδιαφέρον για την ατζέντα της Μεγάλης Επανεκκίνησης

Τα βασικά ερωτήματα είναι πώς και γιατί οι κυβερνήσεις ενδιαφέρονται και προσυπογράφουν τη Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης  για τις χώρες μέλη τους. Με την πάροδο των ετών, ο πρόεδρος του WEF Klaus Schwab έχει καταφέρει να "διεισδύσει" στα κυβερνητικά γραφεία και έχει διανείμει πολλά αντίτυπα των βιβλίων του για να προωθήσει τη Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης  . Δεν υπάρχει καμία συνωμοσία εδώ. Γιατί οι κυβερνήσεις έχουν προσχωρήσει σε αυτή την ατζέντα;

Πολύ απλά, οι κυβερνήσεις έχουν φτάσει στα όρια του μη βιώσιμου δημόσιου χρέους και των μη χρηματοδοτούμενων υποχρεώσεων. Οι κεντρικές τράπεζες των κυβερνήσεων έχουν μειώσει τα επιτόκια ουσιαστικά στο μηδέν σε όλο το φάσμα της καμπύλης αποδόσεων, επιτρέποντας τη συσσώρευση υψηλότερων επιπέδων χρέους για το ίδιο επίπεδο κόστους εξυπηρέτησης. Οι κυβερνήσεις δεν έχουν καμία διέξοδο. Δεν έχουν επιλογές. Οι αλόγιστες κυβερνητικές δαπάνες και ο δανεισμός έχουν φτάσει στα όριά τους. Αυτό είναι ουσιαστικά το τέλος της χρήσης των αρχών της Κεϋνσιανής Οικονομικής.

Οι κυβερνήσεις ελπίζουν ότι η μεγάλη ατζέντα επαναφοράς του WEF θα προσφέρει ένα πλαίσιο για την οικονομική "επανεκκίνηση " του μη βιώσιμου δημόσιου χρέους και των μη χρηματοδοτούμενων υποχρεώσεων.

Ο πυρήνας αυτού του πλαισίου περιλαμβάνει το γενικό θέμα της συγκράτησης των πολιτών σχετικά με τις οικονομικές τους δραστηριότητες και τις κινήσεις τους. Αυτό θα απαιτήσει αυξημένη παρακολούθηση και ελέγχους για τον περιορισμό των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών και των ταξιδιών, αυξημένη καταστολή της ελευθερίας της έκφρασης και των δημοκρατικών ελευθεριών και αυξημένους περιορισμούς στην πρόσβαση σε υπηρεσίες, χώρες, δικαιοδοσίες και κτίρια.

Οι πολίτες θα πρέπει να δεσμεύονται σωματικά και εικονικά σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Θα απαιτηθούν συστήματα και διαδικασίες παρακολούθησης και ελέγχου για να εξαλειφθούν τα "τρεξίματα" των τραπεζών, για να αποτραπεί η διαρροή εγκεφάλων και πλούτου από πολίτες από τις φτωχές, υπερχρεωμένες χώρες που επιθυμούν να μετεγκατασταθούν διεθνώς σε πιο ελκυστικές χώρες και για να επιτραπούν κατασταλτικές πολιτικές κεντρικών τραπεζών, όπως τα αρνητικά επιτόκια και τα χαμηλά επιτόκια. Όσον αφορά τα αρνητικά επιτόκια, η ελπίδα είναι ότι αυτό θα συμβάλει στην τόνωση των δαπανών και της οικονομικής ανάπτυξης. Όσον αφορά τα συνεχιζόμενα χαμηλά επιτόκια, η ελπίδα είναι ότι αυτό θα επιτρέψει την ευκολότερη εξυπηρέτηση του τεράστιου χρέους.

Τα συνταξιοδοτικά ταμεία, δημόσια και ιδιωτικά, και οι σχετικές μη χρηματοδοτούμενες υποχρεώσεις θα ακυρωθούν ή θα αναδιαρθρωθούν σημαντικά. Ως εκ τούτου, και δεδομένης της πιθανής υποτίμησης του νομίσματος, πολλές ελευθερίες και δημοκρατικά μέτρα θα περιοριστούν ή θα εξαλειφθούν για να ελαχιστοποιηθεί η αυξανόμενη κοινωνική και πολιτική αναταραχή.

Μεγάλο μέρος της κυβερνητικής ανάπτυξης της Μεγάλης Ατζέντας Επανεκκίνησης  θα είναι μια εκστρατεία μάρκετινγκ προς το κοινό, η οποία θα αναδεικνύει τη Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης ως μια διαδικασία αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής στην οποία υπάρχει γενική υποστήριξη από το κοινό, δεδομένης της δυνατότητας, μέσω της εφαρμογής της Μεγάλης Ατζέντας Επανεκκίνησης,   να παρακολουθείται και να ελέγχεται η ανθρώπινη συμπεριφορά μέσω της παρακολούθησης και βαθμολόγησης των κοινωνικών πιστώσεων που σχετίζονται με τον άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο, οι κυβερνήσεις που εφαρμόζουν το Μεγάλο Θεματολόγιο Επανεκκίνησης ελπίζουν ότι το κοινό θα αποδεχθεί όλες τις πτυχές του Μεγάλου Θεματολογίου Επανεκκίνησης , ακόμη και αν είναι επώδυνες.

Πρώτο βήμα - Εφαρμογή του προγράμματος COVID-19

Όπως προαναφέρθηκε, η "ευκαιρία" που πυροδότησε την ατζέντα της Μεγάλης Επανεκκίνησης ήταν η κρίση COVID-19. Αυτή δρομολόγησε ένα παγκόσμιο πρόγραμμα COVID-19, το οποίο περιελάμβανε τον "περιορισμό" δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο στα σπίτια τους και τη δημιουργία συστημάτων διαβατηρίων εμβολίων σε πολλές χώρες. Το σύστημα διαβατηρίου εμβολίου παρακολουθεί και ελέγχει την πρόσβαση σε υπηρεσίες, κτίρια, μετακινήσεις και ταξίδια. Το διαβατήριο εμβολίου δεν μεταφέρει μόνο πληροφορίες σχετικά με τους εμβολιασμούς COVID-19, αλλά διαθέτει επίσης δεδομένα θέσης που εφαρμόζονται αρχικά σε εφαρμογές εντοπισμού επαφών COVID-19 και αργότερα μπορούν να εφαρμοστούν σε εφαρμογές που βασίζονται στην παρακολούθηση μέσω GPS, ιδίως σε συνδυασμό με το ψηφιακό νόμισμα της Κεντρικής Τράπεζας (CBDC) - βλ. παρακάτω.

Δεύτερο βήμα - Ρύθμιση του κυβερνητικού συστήματος ψηφιακής ταυτότητας

Το επόμενο βήμα είναι το κυβερνητικό σύστημα ψηφιακής ταυτότητας, το οποίο αφορά την ψηφιακή ταυτοποίηση. Ένα σύστημα ψηφιακής ταυτότητας θα ενεργοποιεί ή θα απενεργοποιεί την πρόσβαση σε υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, των πληρωμών και των τραπεζικών συναλλαγών. Η Ψηφιακή Ταυτότητα ενσωματώνει πληροφορίες όπως πληροφορίες για την υγεία, κυβερνητικές υπηρεσίες, άδεια οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου.











Επιπλέον, σε αυτό το στάδιο, ένα σύστημα κοινωνικής πιστοληπτικής αξιολόγησης μπορεί να ενσωματωθεί στο κυβερνητικό σύστημα ψηφιακής ταυτότητας. Τα δεδομένα που εισάγονται στο σύστημα αξιολόγησης της κοινωνικής αξιοπιστίας μπορούν να περιλαμβάνουν συνήθειες δαπανών, ιστορικό πλοήγησης στο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο, μοτίβα μετακίνησης και ταξιδιών, και ακόμη να αφορούν τη φύση των επικοινωνιών και του δικτύου φίλων, συγγενών, συναδέλφων και άλλων επαφών ενός ατόμου.

Τρίτο βήμα - Εισαγωγή ψηφιακού νομίσματος κεντρικής τράπεζας

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι πιθανότατα η δημιουργία ενός κυβερνητικού κρυπτονομίσματος. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δημιουργία ενός νέου νομισματικού συστήματος, βασισμένου στην τεχνολογία blockchain, εφαρμόζοντας ουσιαστικά ένα νέο κυβερνητικό σύστημα νομισμάτων fiat. Σε αυτό το σημείο, το υπάρχον κυβερνητικό νόμισμα fiat μπορεί να μεταφερθεί ως κατάθεση στο νέο σύστημα CDBC, με τη δυνατότητα της κυβερνητικής κεντρικής τράπεζας να θεσπίσει μια υποτίμηση του νομίσματος όταν συμβεί αυτή η μεταφορά ή αργότερα, όταν το CDBC έχει εφαρμοστεί και λειτουργεί - π.χ. 1 μονάδα του νέου νομίσματος για κάθε 10 μονάδες του παλιού νομίσματος - που αντιπροσωπεύει μια υποτίμηση της αγοραστικής δύναμης του νομίσματος κατά 90% σε μια νύχτα. Από τη σκοπιά της Μεγάλης Ατζέντας Επαναφοράς, αυτές οι υποτιμήσεις θα βοηθούσαν σημαντικά την κυβέρνηση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του μη βιώσιμου χρέους και των μη χρηματοδοτούμενων υποχρεώσεων.

Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός λογαριασμού CBDC για κάθε πολίτη, χρησιμοποιώντας το προαναφερθέν σύστημα κυβερνητικής ψηφιακής ταυτότητας. Θα δοθεί σε όλους ένα ορισμένο χρονικό διάστημα προτού το παλιό νόμισμα δεν θα είναι πλέον αποδεκτό ή δεν θα μπορεί να μετατραπεί στο νέο νομισματικό σύστημα.

Σε κάθε περίπτωση, είναι πιθανό η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει αυτή την ευκαιρία της μετάβασης στο CBDC για να αθετήσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο του δημόσιου χρέους και να ακυρώσει ταυτόχρονα το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο των μη χρηματοδοτούμενων υποχρεώσεων.

Μόλις αυτό ρυθμιστεί, η κυβέρνηση μπορεί να μεταφέρει ολόκληρη την οικονομία και το πολιτικό σύστημα στον ολοκληρωτισμό, δεδομένων των πιθανών χρήσεων και σεναρίων μέσω όλων των ευρέως μεταβαλλόμενων παραμέτρων διαμόρφωσης του λογισμικού που είναι διαθέσιμες στο CBDC. Ακολουθεί ένας μικρός μόνο κατάλογος των δυνατοτήτων διαμόρφωσης - δείτε επίσης τη δήλωση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών:

Κάντε το νόμισμα να λήγει μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, π.χ. 6 μήνες.

Απαγόρευση της χρήσης του νομίσματος εκτός ορισμένων δικαιοδοσιών, για παράδειγμα εκτός της χώρας διεθνώς

Καταβολή κοινωνικών πιστώσεων ή χρηματικών μονάδων για την επιβράβευση καλής συμπεριφοράς που ορίζεται από την κυβέρνηση και αφαίρεση κοινωνικών πιστώσεων ή χρηματικών μονάδων για την αποθάρρυνση κακής συμπεριφοράς που ορίζεται από την κυβέρνηση.

Κατάσχεση κοινωνικών πιστώσεων ή χρηματικών μονάδων για οποιαδήποτε πολιτική διαφωνία ή αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι αντίθετες με το κυβερνητικό αφήγημα

Να εμποδίζουν τα κεφάλαια, τους κατοίκους ή ακόμη και τους πολίτες να εγκαταλείψουν τη χώρα για οποιονδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης του τουρισμού ή της μετακίνησης εκτός της χώρας.

Ορισμένες ή όλες οι πτυχές της ζωής και της μετακίνησης οποιουδήποτε πολίτη μπορούν να διακοπούν ανά πάσα στιγμή μέσω απλών παραμέτρων που ρυθμίζονται από το λογισμικό στο CBDC.

Όπως καταλαβαίνετε, αυτό παρουσιάζει ένα δυστοπικό σύστημα με τη δυνατότητα για λίγες ή καθόλου ελευθερίες , για να μην αναφέρουμε τον εξαναγκασμό της συμπεριφοράς να ευθυγραμμιστεί με όποια κυβερνητική αφήγηση, ακόμη και αν αυτή η αφήγηση δεν έχει νόημα, είναι αδίστακτη ή δεν βασίζεται στην επιστήμη ή την πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι οι άνθρωποι πιθανότατα δεν θα είναι ευτυχισμένοι ή ικανοποιημένοι με αυτό το δυστοπικό σύστημα, το σύστημα είναι πολύ πιθανό να αποτύχει τελικά, όπως αποδεικνύεται από την ανθρώπινη ιστορία όπου έχουν επιχειρηθεί τέτοια συστήματα.

Μια εναλλακτική Μεγάλη Επανεκκίνηση - Το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης

Υπάρχει εναλλακτικός τρόπος για να επιτευχθούν οι ίδιοι στόχοι-στόχοι της Μεγάλης Ατζέντας Επανεκκίνησης χωρίς να υπάρξουν οι δυσμενείς επιπτώσεις που συζητήθηκαν παραπάνω, ιδίως δεδομένου του αυξανόμενου καταλόγου ελλείψεων ή ευθέων παραβιάσεων των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ από τη Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης  ;

Μια εναλλακτική προσέγγιση - το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης - είναι η χρήση των αρχών της Αυστριακής Σχολής Οικονομικών (ASE) και των αρχών ενός περιβαλλοντικού κινήματος που ευθυγραμμίζεται με την ASE και ονομάζεται Περιβαλλοντισμός της Αγοράς. Η προσέγγιση αυτή δίνει έμφαση:

Ευθυγράμμιση με την ανθρώπινη φύση - και όχι ενάντια σε αυτήν

Διατήρηση των ελευθεριών  για όλους

Αξιοποίηση του υγιούς χρήματος και των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας

Προώθηση της άμεσης δημοκρατίας

Ελαχιστοποίηση της παρακολούθησης και του ελέγχου του ανθρώπινου πληθυσμού

Βοηθώντας την κοινωνία και το περιβάλλον

Όραμα Μεγάλης Αφύπνισης

Όπως καταλαβαίνετε, αυτό παρουσιάζει ένα δυστοπικό σύστημα με τη δυνατότητα για λίγες ή καθόλου ελευθερίες , για να μην αναφέρουμε τον εξαναγκασμό της συμπεριφοράς να ευθυγραμμιστεί με όποια κυβερνητική αφήγηση, ακόμη και αν αυτή η αφήγηση δεν έχει νόημα, είναι αδίστακτη ή δεν βασίζεται στην επιστήμη ή την πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι οι άνθρωποι πιθανότατα δεν θα είναι ευτυχισμένοι ή ικανοποιημένοι με αυτό το δυστοπικό σύστημα, το σύστημα είναι πολύ πιθανό να αποτύχει τελικά, όπως αποδεικνύεται από την ανθρώπινη ιστορία όπου έχουν επιχειρηθεί τέτοια συστήματα.

Αυστριακή Σχολή Οικονομικών

Η Αυστριακή Σχολή Οικονομικών είναι ένα σύνολο γνώσεων στην οικονομική σκέψη που αναπτύχθηκε αρχικά το 1870 στη Βιέννη της Αυστρίας από μια ομάδα οικονομολόγων. Εκτός από το γεγονός ότι ξεκίνησε από εκεί, δεν έχει καμία σχέση με τη χώρα της Αυστρίας. Οι οπαδοί της ASE έχουν επιτύχει στην πρόβλεψη σημαντικών οικονομικών γεγονότων όπως η Μεγάλη Ύφεση, το στασιμοπληθωριστικό περιβάλλον της δεκαετίας του 1970, η φούσκα των Dotcom και η φούσκα των ακινήτων.

Η ASE δίνει έμφαση στα δικαιώματα ιδιοκτησίας, το υγιές χρήμα, τις ελάχιστες αποτελεσματικές ρυθμίσεις, την αποταμίευση και τις επενδύσεις, με ελάχιστο χρέος και δανεισμό, και υποστηρίζει ότι οι αλλαγές πολιτικής που επιτρέπουν στις αγορές να λειτουργούν ελεύθερα οδηγούν σε οικονομική ανάπτυξη και δημιουργία πλούτου, ενώ οι παρεμβατικές πολιτικές δεν είναι φιλικές προς τις αγορές και οδηγούν σε οικονομική στασιμότητα και καταστροφή του πλούτου.

Μια βασική πτυχή της ΑΣΕ είναι η ευθυγράμμιση με την ανθρώπινη φύση - η εφαρμογή οικονομικών πολιτικών που αξιοποιούν τις θετικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης για την ενθάρρυνση και την ενδυνάμωση της οικονομίας μέσω της πρωτοβουλίας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

Περιβαλλοντισμός της αγοράς - Τέσσερις αρχές

Το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης υιοθετεί μια προσέγγιση του Περιβαλλοντισμού της Αγοράς για το περιβάλλον. Όπως υποστηρίζεται από το Austrian Economics Center και την American Conservation Coalition, υπάρχουν τέσσερις αρχές αυτής της προσέγγισης:

Οικονομία της αγοράς: Η οικονομική και η περιβαλλοντική επιτυχία δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενες. Μόνο η δυναμική φύση της οικονομίας της αγοράς δίνει κίνητρα στους επιχειρηματίες να κάνουν "περισσότερα με λιγότερα" και να δημιουργούν καινοτομίες που περιορίζουν το οικολογικό μας αποτύπωμα. Το ελεύθερο εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την καινοτομία όσο και για τη συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, για την από κοινού αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Η Μεγάλη Ατζέντα  Επανεκκίνησης αποτυγχάνει σε αυτή την αρχή, καθώς προσπαθεί να προωθήσει λύσεις βασισμένες στην ατζέντα με μη ελκυστικές μετρήσεις κερδών και ζημιών, αντί να επιτρέψει στην οικονομία της αγοράς να εντοπίσει καινοτόμες λύσεις με θετικές αποδόσεις στις επενδύσεις και τις λειτουργίες - με ταυτόχρονο περιορισμό του οικολογικού αποτυπώματος.

Δικαιώματα ιδιωτικής ιδιοκτησίας: Τα δικαιώματα ιδιοκτησίας παρέχουν κίνητρα τόσο για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα όσο και για τη λογοδοσία.

Η Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης   αποτυγχάνει σε αυτή την αρχή, καθώς προωθεί το "δεν θα σας ανήκει τίποτα και θα είστε ευτυχισμένοι".

Αντίθετα, αυτό που δεν ανήκει σε κανέναν, δεν το φροντίζει κανείς. Η ιδιοκτησία διεγείρει τη διαχείριση και την υπευθυνότητα. Τα ισχυρά δικαιώματα ιδιοκτησίας περιλαμβάνουν επίσης τη δυνατότητα εμπορίας των πόρων, η οποία επιτρέπει στις αγορές να ανακατανέμουν τους φυσικούς πόρους για σκοπούς διατήρησης.

Αποκέντρωση:  Οι τοπικές κοινότητες είναι σε καλύτερη θέση από τις κυβερνήσεις να διαχειριστούν τους κοινούς τους πόρους.

Η Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης  αποτυγχάνει σε αυτή την αρχή, καθώς βασίζεται σε κεντρικές πολιτικές ατζέντας, με λίγες ή καθόλου πληροφορίες επί τόπου.

Αντίθετα, οι κοινότητες επωφελούνται από τη δυναμική, αποκεντρωμένη γνώση που είναι απαραίτητη για την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών διατήρησης. Η αποκέντρωση της εξουσίας από τις κυβερνητικές γραφειοκρατίες στις τοπικές κοινότητες ευνοεί τη στενότερη συνεργασία, τη διαχείριση των πόρων και την περιβαλλοντική λογοδοσία.

Αισιοδοξία και καινοτομία: Ο μηδενισμός, η αποανάπτυξη και η μισανθρωπία είναι οι εχθροί του περιβάλλοντος. Οι άνθρωποι δεν αποτελούν μάστιγα για τον πλανήτη, αλλά μάλλον τον "απόλυτο πόρο", ικανό να αναδείξει καινοτόμες ιδέες και λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντός μας. Οι περιβαλλοντικές προκλήσεις μπορούν να επιλυθούν μέσω της καινοτομίας, της τεχνολογικής προόδου και της επιχειρηματικότητας - απορρίπτοντας παράλληλα τις κινδυνολογικές και αντιεπιστημονικές προσεγγίσεις.

Η Μεγάλη Ατζέντα Επανεκκίνησης   αποτυγχάνει σε αυτή την αρχή από πολλές απόψεις. Μεγάλο μέρος της Μεγάλης Ατζέντας Επανεκκίνησης βασίζεται στην επιβολή, σε πολλές περιπτώσεις, δρακόντειων μέτρων παρακολούθησης και ελέγχου που επιχειρούν να αλλάξουν ή να τροποποιήσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά με τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι δεν αισθάνονται άνετα ή δεν είναι ευτυχείς ή που αφαιρούν από την αίσθηση της προσωπικής τους ελευθερίας και ιδιωτικότητας. Αυτά περιλαμβάνουν ένα σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης και ελέγχου της πιστοληπτικής ικανότητας, ένα ψηφιακό νόμισμα κεντρικής τράπεζας με οικονομικούς και κοινωνικούς ελέγχους, καθώς και περιορισμούς στις μετακινήσεις, τα ταξίδια και την ευελιξία των δαπανών.

Αντίθετα, το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης δίνει μεγάλη έμφαση στην καινοτομία και την τεχνολογία, διατηρώντας ταυτόχρονα το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων,  και των ελευθεριών. Για παράδειγμα, ψηλά στη λίστα του Οράματος της Μεγάλης Αφύπνισης για τις νέες πηγές ενέργειας που μπορούν να παρέχουν τις απαιτήσεις όχι μόνο για επεκτασιμότητα, αλλά και να συνεπάγονται ελάχιστες ή καθόλου εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι η εμπορική αξιοποίηση της πυρηνικής σύντηξης - πρακτικά απεριόριστη, καθαρή ενέργεια με τη δυνατότητα να παρέχει όλη την ενέργεια που απαιτείται για τα ηλεκτρικά οχήματα του κόσμου.

Συμπέρασμα

Υπάρχει μια εναλλακτική Μεγάλη Επανεκκίνηση που μπορεί να οδηγήσει τον κόσμο στους ίδιους στόχους, αλλά χωρίς τις δυστοπικές επιπτώσεις και τις ελλείψεις της στον περιβαλλοντισμό - το Όραμα της Μεγάλης Αφύπνισης. Η βάση αυτής της εναλλακτικής Μεγάλης Επανεκκίνησης   βασίζεται στις αρχές της Αυστριακής Σχολής Οικονομικών και του Περιβαλλοντισμού της Αγοράς, ευθυγραμμισμένες με την ανθρώπινη φύση, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα, το υγιές χρήμα, το ελάχιστο χρέος και τη δανειοδότηση , την ελάχιστη αποτελεσματική ρυθμιστική δομή, τις ελευθερίες, τα ισχυρά δικαιώματα ιδιοκτησίας και τη μινιμαλιστική αποτελεσματική κυβέρνηση.


























































Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα!